روحعرفان

مربی گری روح سفری برای کشف حقیقت درونی خود و زندگی (قسمت دوم)

نگاه کلی به برنامه ۲۸ روزه مربیگری درون:

مربی‌گری روح سفری برای کشف حقیقت درونی خود و زندگی

  •  روز ۱ تا ۷، به خاصیت‌های هوا و به تصفیه کردن آثار مخروبه افکارتان اختصاص دارد. از
  •  روز ۸ تا ۱۴، به خاصیت‌های آب و به ارتباط شما با احساساتتان اختصاص دارد.
  • روز ۱۵ تا ۲۱، به خاصیت‌های آتش و به روشن و پاک کردن سایه‌ها از وجود معنویتان اختصاص دارد.
  • روز ۲۲ تا ۲۸، به خاصیت‌های خاک و به تقویت کردن وجود فیزیکیتان اختصاص دارد.
    همچنان که اشاره شد مربی‌گری روح سفری است برای کشف حقیقت درونی خود و زندگی، این برنامه ۲۸ روزه شما را تشویق می‌کند تا سفر درونی تان را که بسیار شبیه به الهام طلبی است آغاز کنید. شما می‌توانید در اتمام برنامه ۲۸ روزه آن را در ظرف چند ساعت تا چند روز انجام دهید. در یافتن این الهام زمانی ممکن خواهد بود که حضور ذهن داشته باشید تا روح شما بتواند پیغام خاص خود را برایتان آشکار کند.

چگونه می‌توان این برنامه را در زندگی پرمشغله خود افزود؟

فرق نمی‌کند چقدر سرتان شلوغ است و یا زندگی شما چقدر ناآرام است، شما می‌توانید این برنامه را انجام دهید. برای هر روز تمرینی وجود دارد. تمرین‌ها بر اساس زمان لازم برای انجام دادن آن‌ها به سه پایه تقسیم شده است. شما پایه مناسب برای شرکت کردن در این برنامه را خودتان انتخاب می‌کنید.
۱- پایه اول: متعهد شدن به زمان کمی برای تغییر و تحول نامیده شده است و معمولا فقط ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در روز طول می کشد.
۲- پایه دوم: متعهد شدن به زمان بیشتر برای تغییر و تحول نامیده شده است (شامل انجام دادن تمرین پایه اول نیز می‌باشد و معمولا ۳۰ تا ۴۰ دقیقه طول می‌کشد.
۳- پایه سوم: متعهد شدن به زمان نامحدود برای تغییر و تحول نامیده شده است (شامل انجام دادن تمرین پایه اول و دوم نیز می‌باشد) و ادامه دارد تا زمانی که تمام شود.

شرایط اجرای پایه های مربیگری روح:

با انتخاب و میل خود، روزهایی را فقط به تمرین پایه اول اختصاص دهید و روزهایی را که می‌خواهید هر سه پایه را انجام دهید. شاید بخواهید یکی از سه پایه را برای تمام دوره شرکت در برنامه ۲۸ روزه انتخاب کنید و یا تصمیم بگیرید که در روزهای مختلف، پایه‌ای که مناسب بنظر می‌رسد انتخاب کنید.
برای مثال موضوع روز سوم، مرتب و منظم کردن بی‌نظمی و درهم ریختگی خانه شماست و همچنین درک معناهای آن بی‌نظمی و درهم ریختگی‌ها در زندگی تان می‌باشد. (وقتی زندگی درونی تان درهم ریخته و بی‌نظم است، دست یافتن به آرامشی که شما را به زندگی درونیتان مربوط کند مشکل خواهد بود) . پایه اول پیشنهاد می کند که بی‌نظمی و درهم ریختگی یک گوشه از اتاق خواب و یا دستشویی، مثلا یک کشو و یا یک طاقچه را مرتب و منظم کنید. پایه دوم پیشنهاد می‌کند که بی‌نظمی و درهم ریختگی محوطه بزرگتری از اتاق خواب و یا دستشویی و یا کمد اتاق خواب را مرتب و منظم کنید و پایه سوم پیشنهاد می‌کند که تمام بی‌نظمی و درهم ریختگی یکی از آن اتاقها را مرتب و منظم کنید. شاید شما پایه سوم را انتخاب کنید ولی بدانید که در این صورت به زمان بیشتر نیاز است.

چه زمانی باید این برنامه را شروع کنم؟

چون این برنامه، برای ۲۸ روز تنظیم شده است، شاید بخواهید از روز اول ماه شروع کنید و یا اینکه‌ترجیح می‌دهید دوره ۲۸ روزه را از شروع ماه کامل و یا ماه نو آغاز کنید. شاید در شروع کار زمستان و یا تابستان را‌ترجیح می‌دهید و یا بهار را که آغاز جدیدی است. شاید بخواهید که این برنامه را در زمان تعطیلات و یا در شروع سال نو انجام دهید. مهم این است که این برنامه را شروع کنید. اغلب اوقات وقتی برای عالی‌ترین زمان صبر می‌کنید، فرصت هایی را از دست می‌دهید. وقتی منتظر موقع مناسب نباشید و یک دفعه این برنامه را شروع کنید، اگر چه به ظاهر زمان مناسبی نباشد، معمولا نتایج شگفت انگیزی بوجود می‌آید.

هر آنچه را که می‌توانید و یا آرزوی انجام آن را دارید، آغاز کنید. بی‌باکی دارای نبوغ، قدرت و جادو است.
«آن را همین حالا آغاز کنید»
«یوهان ولفگانگ فون گوته»

در حین انجام این برنامه با خود مهربان باشید:

وقتی که اغلب ما بزرگ می‌شدیم به ما یاد می‌دادند که وقتی کاری را به طور عالی انجام نمی‌دهیم در قضاوت بخود سختگیر باشیم. نترسید، لازم نیست که عالی باشید تا این برنامه برای زندگی تان معجزه کند. بهترین تلاشتان را بکنید و هرگاه که نتوانستید تمام تمرینها را دقیقا طبق نوشته انجام دهید خود را ببخشید. تقریبا تمام کسانی که برنامه را انجام دادند حتی در آن روزهایی که نتوانستند تمرینها را کامل انجام دهند، یک هماهنگی شگفت انگیز برایشان رخ داده است.
به خودتان یادآوری کنید که هدف این برنامه فقط اتمام تمرینها نیست بلکه رشد فردی است. تمرکز کنید روی آنچه که انجام دادید و نه روی آنچه که به پایان نرساندید. مطمئن باشید که تغییراتی در عمق درونتان رخ خواهد داد.

هرچه که در طول این بیست و هشت روز اتفاق می‌افتد جزو این برنامه است. . . حتی اگر اینطور بنظر نرسد:

کهکشان در همه لحظات در گوشتان زمزمه می‌کند. در نسیم صبح برایتان پیغامی هست و در قارقار یک کلاغ پشت پنجره و در آهنگ باد و باران یک عصر، فرزانگی نهفته است. حتی اتفاقات معمولی زندگی برای روحتان پیغام‌ها دارند. ولی اغلب مغز و فکرتان بقدری پر مشغله است که نمی‌توانید آن‌ها را بشنوید. وقتی برای آغاز سفر درونیتان و برای شنیدن این پیغام‌ها تصمیم قاطعی می گیرید، آن‌ها بطور رسا و واضح شنیده می‌شوند. کسانی که این برنامه را انجام داده اند، بارها هماهنگی‌های شگفت آوری برایشان رخ داده است. اتفاقات روزمره از قبیل دردسر لوله کشی در هفته عنصر آب و یا جرقه زدن برقی در هفته عنصر آتش؛ ولی آن‌ها همچنان اتفاقات عمیقی را تجربه کردند مثلا در زمان بحث‌ترمیم روابط، یک نفر بیگانه در فامیل با آن‌ها تماس گرفته است و یا اینکه در زمان بحث قدردانی، از یک شخص ناشناس یک دسته گل دریافت کرده اند. بدانید که در این برنامه ۲۸ روزه آنچه برایتان اتفاق می‌افتد جزو برنامه است، حتی اگر این چنین بنظر نرسد.
گوته درباره این پدیده گفته است: «لحظه‌ای که انسان تماما مصمم می‌شود مشیت الهی نیز به تحرک در می‌آید».

شروع کردن:

به هر سمتی که تمرکز کنید نیرو و توانایی تان نیز در آن سمت جریان می‌یابد. این بسیار مهم است که وقتی را اختصاص دهید تا آگاه شوید به اینکه چرا می‌خواهید این سفر ۲۸ روزه را انجام دهید، چه نتیجه نهایی از شرکت در این برنامه آرزو می کنید؟ هدفتان چیست؟ آیا واقعا برای تغییر دادن زندگی تان آماده هستید؟
وقت بگذارید تا از هدفتان برای اجرای این برنامه آگاه شوید. روشن شدن هدف به برنامه فرم می‌دهد. از این ۲۸ روز لذت ببرید. به خاطر داشته باشید که با خود ملایم و مهربان باشید و آنچه را که اجرا می‌کنید گرامی بدارید. در اجرای این برنامه آزاد باشید و آن را طوری انجام دهید که برایتان قابل اجرا است. سفر برای پیوستن به روحتان آغاز شده است. برای فرصت عالی صبر نکنید. . . فرصت عالی حالاست.

به ندای روحتان گوش کنید:

در هر صبح و عصر لحظات آرامی را اختصاص دهید به اینکه از روحتان سؤال کنید: آیا چیزی هست که می خواهد به شما بگوید؟ ”این عمل که بیانگر انگیزه شما است، توانایی تان را برای گوش کردن و پذیرا شدن پیغام‌های بعدی باز می‌کند.

وقایع روزانه را در دفتری یادداشت کنید:

پیشنهاد می شود که در طول این برنامه دو دفتر داشته باشید. دفتر اول«دفتر فرایند» است که برای منظم و واضح کردن فکر و احساسات و برای ابراز احساسات است و همچنین برای ثبت کردن آگاهی هایی که در نتیجه انجام دادن تمرینات روزانه بوجود می‌آید. دفتر دوم «دفتر نشاط» می باشد که در این دفتر می‌توانید شادی و نشاط خودتان را ابراز کنید، عکس‌های مختلف را برای ابراز یک احساس با هم تطبیق دهید، یا اینکه نقاشی کنید، شعر بنویسید و عکس بچسبانید. در این دفتر برای هر روز تاریخچه لحظات عالی آن روز را ثبت کنید. فرقی نمی‌کند که در آن روز بخصوص چه اتفاقی رخ داده باشد چون همیشه لحظات خاص، با معنی و سحر آمیزی هستند، آن‌ها را به‌ترتیب تاریخ شرح دهید بطوری که خلاق، روح افزا، زیبا و شادی بخش باشند.

جملات تأکیدی روزانه:

برای هر روز این برنامه یک جمله تأکیدی بسیار مناسب داده شده است. جملات تأکیدی مؤثر هستند زیرا اغلب به آنچه توجه کنید و بخواهید، برای خود بوجود می‌آورید.
بعضی مردم جمله تأکیدی روز را روی یک کاغذ کوچک می‌نویسند و جلوی کامپیوترشان، یا آینه و یا روی در یخچال میگذارند تا در طول روز برایشان یادآوری شود. شما می‌توانید در طول روز جمله تأکیدی را در دلتان به آرامی و یا با صدای بلند تکرار کنید.
کلمات شما عصای جادویی شما هستند. اگر دائما به خودتان بگویید که «من به‌اندازه کافی خوب نیستم»، ضمیر ناخودآگاه شما باور می‌کند و شما در نهایت به‌اندازه کافی خوب نخواهید بود. در نتیجه مردم با شما با بی‌احترامی رفتار می‌کنند. اگر احساس می کنید که به اکثریت مردم نمی‌توان اعتماد کرد، خود را در جمع انسآن‌های غیرقابل اعتماد خواهید یافت. برعکس، اگر تصور کنید که جهان پر از مهر است، مهر و محبت در زندگی تان سرشار خواهد شد.

با خودتان یک قرارداد خاص ببندید:

پیشنهاد می شود که با خودتان قراردادی را که به طور واضح، هدفتان را برای ۲۸ روز آینده ابراز می‌کند، بنویسید و آن را امضاء کنید. معمولا برای ما ایستادن سر قولی که به دیگری دادیم در مقایسه با قولی که به خودمان می‌دهیم خیلی آسان‌تر است. ما معمولا در مورد اجرای قولی که به دیگری دادیم خیلی دقیق و وسواسی هستیم ولی به آسانی تعهدی را که به خود دادیم زیر پا می گذاریم. به هرحال، پیمانی که با خود می‌بندیم برای روح ما مهمتر از پیمان‌هایی است که با دیگران می‌بندیم. وقتی قول و قرار خود را با خودتان می‌شکنید به ضمیر ناخودآگاه خود پیغام می‌دهید که انسان قابل اعتمادی نیستید و در نتیجه اعتماد به نفستان در رنج خواهد بود. قرارداد مقدس و خاص خود را روی یک کاغذ بنویسید و آن را امضاء کنید و تاریخ بگذارید.

یک محراب بوجود آورید:

در زمان‌های قدیم اغلب در همه خانه‌ها یک محراب بود، زیرا محراب نمایانگر تقاطع بهشت و زمین بود. زنده کردن این رسم قدیمی در موقع اجراء برنامه ۲۸ روزه بسیار با ارزش خواهد بود.
لازم نیست که یک محراب مذهبی باشد. محراب می‌تواند نمایانگر آنچه که برایتان مهمترین‌ها است باشد. امیدها، انتظاراتتان و آنچه که برای شما مقدس و خاص است. محراب می‌تواند مکانی برای آرام کردن افکار و باز کردن قلبتان به الهام‌های درونیتان باشد. حتی اگر در مقابل محراب عبادت و تعمق فکری نکنید. همین که محرابی در خانه دارید یادآوری نیمه خودآگاه قدرتمندی خواهد بود از آنچه که برای شما خاص و مقدس است.
محراب درست کردن آسان است. فقط به یک میز و یا طاقچه نیاز دارید. آن را با یک رومیزی و یا پارچه قشنگ بپوشانید و اشیایی را که نمایانگر انگیزه و قصدتان برای سفر خالصانه و معنوی ۲۸ روز آینده است، روی این میز و یا طاقچه بگذارید. اشیایی که انتخاب می‌کنید حقیقتا باید بیانگر آنچه که در قلبتان است باشند. در ضمن پیشنهاد می شود اشیا و یا عکس هایی که نشانه هر چهار عنصر طبیعت هستند و همچنین چیزی که نشانگر منبع معنویتان هست را نیز در محراب بگذارید.
شما اینک برای آغاز سفر به مرکز روح خود آماده هستید.

اختصاصی به سوی خدا

آیتم های مشابه

آینده رویایی خود را بسازید (روز ۲۷ مربیگری روح، هفته چهارم، عنصر خاک)

موکتی

کارما چیست ؟ و جایگاه آن در متافیزیک

موکتی

ایمان چیست؟ و دسته های اشخاص خدا آگاه

موکتی

دیدگاهی بنویسید